Star Wars Outlaws jsou svěží akční adventura z předaleké galaxie

Výprava do dávných časů v předaleké galaxii ve Star Wars Outlaws působí čerstvě a neokoukaně. Jasně, najde se pár styčných bodů s jinými akčními adventurami od Ubisoftu, ale, soudě z prvních odehraných hodin, nás čeká mnohem více plížení, nelineární přístup k puzzlům a vykrádačkám, nějaká ta příběhová rozhodnutí, no a nakonec i bombastické přestřelky ve vesmíru.

Hvězdné války bez světelných mečů

Ve hře jsem během preview strávil zhruba čtyři hodiny. Podíval jsem na rozlehlými savanami pokrytý měsíc Toshara, do útrob imperiální orbitální stanice, ale i na zamrzlou planetu Akiva a do černočerného vesmíru. A musím říct, že i když jsem od Outlaws neočekával nic nového pod sluncem, nesmírně jsem se bavil. Důvěrná hratelnost je dobře skloubená se zajímavým příběhem o zlodějce Kay a fanouškům Hvězdných válek nezůstane nic dlužná.

Samotné zasazení hraje v celkovém vyznění hry obrovskou roli a jde vidět, že Star Wars Outlaws nejsou na kulisy Hvězdných válek naroubovány silou. Spíš, že se k nim přistupovalo opačně, ve smyslu: „Máme tady obrovský a zajímavý svět, jakou hru bychom v něm mohli stvořit tak, abychom z něj ukázali to nejlepší?“ Tedy pokud tím nejlepším nemyslíte Sílu a světelné meče.

Snímek obrazovky 2024-07-29 122222 zdroj: Ubisoft

Outlaws totiž stojí v kontrastu třeba s takovým Star Wars Jedi. Kay je obyčejná zlodějka, která to sice umí pořádně s blasterem a vykecá se z kdejaké šlamastyky (i s pomocí roztomilého pomocníka Nixe), ale spoléhá se spíše na hbité prsty a velmi volnou definici loajality.

Do přestřelek, kde lítá rozžhavená plasma všude kolem, se samozřejmě dostanete, ale překvapilo mě, jak často hra sází na tichý postup. A nemyslím tím lineární pasáže, kde se skrýváte ve vysoké trávě, ale poměrně rozlehlé hřiště, ve kterém si musíte správnou cestu a ostatně i postup vpřed rozmyslet a naplánovat sami.

Dostanete se tak do známých situací, kdy se třeba snažíte potichu zneškodnit osádku pašerácké základny. Pěkně si označíte protivníky, Nixem odlákáte velitele, zezadu omráčíte dva, tři strážné, než vás zmerčí, vy už už tasíte blaster a tichá vloupačka se rázem promění v adrenalinovou přestřelku. Že vám je to povědomé, protože jste taky hráli jiné hry od Ubisoftu? Ano, podobnost ale končí, když se z otevřeného světa dostanete k misím v rozsáhlých městech.

Pozor Aktualita:  Mapa ukáže, kolik stojí pozemek podle BPEJ. Zelená místa napoví, kde jsou nejlevnější pozemky v Česku

Kterému kartelu dáte důvěru?

Každé z nich je totiž rozdělené na oblasti, ve kterých zákon přebírají do rukou různé kartely. A podle toho, jaké si s kterým uděláte vztahy, si můžete případný průchod zjednodušit, nebo taky pořádně ztížit.

Je totiž rozdíl vydat se „půjčit si“ nové díly k blasteru na území syndikátu Crimson Dawn, když jste s ním zadobře, protože se můžete ulicemi promenádovat dle libosti a hezky si v klidu naplánovat, kudy se nejlépe dostat do zbrojnice. Mimochodem, k cíli většinou vede hned několik cest – od uplácení přes různé ventilační šachty, šplhání po budovách a podobně.

Snímek obrazovky 2024-07-29 121648 zdroj: Ubisoft Snímek obrazovky 2024-07-29 121615 zdroj: Ubisoft

Jakmile jste si ale svými rozhodnutími a hraním Crimson Dawn poštvali proti sobě, už se i do samotné čtvrti musíte proplížit a rázem je celá mise mnohem náročnější.

A protože jste správná zlodějka bez bázně a hany, je zcela na vás, jaké frakce si hraním spřátelíte a jaké naopak zprotivíte. Nejspíš nepůjde být zadobře se všemi. Reputaci si zlepšujete plněním misí a kontraktů pro jednotlivé syndikáty, ale to neznamená, že je nemůžete podvést a podle zradit.

Během mise totiž budete mít často příležitost se trhnout od původního zadání a splnit ji jinak. Musíte pro Crimson Dawn infiltrovat základnu konkurenta a ukrást z ní dokumenty? Nikdo netvrdí, že je nemůžete podvést a důležité informace prodat jinému kartelu za více kreditů. S reputací u zadavatele vám to sice nepomůže, ale třeba si přilepšíte u strany, která je vám sympatičtější – nebo je spolupráce s ní pro vás dlouhodobě výhodnější. 

Snímek obrazovky 2024-07-29 121919 zdroj: Ubisoft

Nemůžu soudit, nakolik budou mít tato rozhodnutí a systém vztahů dopad na samotné vyznění příběhu. Jestli jde jen o čistě kosmetické volby, kterými si odemknete lepší vybavení v barvách a taktikách toho daného syndikátu, nebo se dokonce nějak změní i průchod hrou. To si asi budeme muset nechat na zhodnocení až v recenzi.

Pozor Aktualita:  Už zítra začíná registrace u EDC. Mnozí budou mít elektřinu prakticky zdarma

Na zemi, kluzáku i ve vesmíru

Mimo vytyčené mise se pak můžete oddávat spoustě radovánek. Závodění na kluzácích (které jsou mimochodem zpracované parádně), sbírání různé veteše, abyste si vylepšili vybavení, brakování truhel v lokacích otevřeného světa, sázky na závody mimozemských zvířátek, plnění vedlejších kontraktů, zkrátka klasika, tady se nikdo nesnažil znovu vymyslet kolo.

Parádně ale působí třeba vesmírné přestřelky. Nejenže se vaše loď Trailblazer výborně ovládá a při manévrech máte opravdu pocit, že za kniplem sedí minimálně Han Solo, ale orbity planet jsou plné zajímavých úkazů, vraků obřích stanic, kterými je zábava prolétávat, a samozřejmě pirátů. Ve vesmíru se Outlaws mění v parádní arkádu, které může Starfield jenom závidět.

Snímek obrazovky 2024-07-29 121058 zdroj: Ubisoft

Hra mimochodem skvěle vypadá, i když na vás občas vybafnou ošklivé obličejové animace. Třeba na plížení se imperiální orbitální stanicí mám skvělé vzpomínky. Jak se světla lesknou na vyleštěné šedé podlaze, jak si hra parádně hraje s kontrastním nasvícením i jak při zběsilém úprku zpátky na Trailblazer z obrazovky vystupují svítivě červené střely blasterů. Ostatně, opět se potvrzuje, že Ubisoft zkrátka krásné světy umí a o epické výhledy na mimozemské planety v otevřeném světě nebudete ochuzeni.

Trochu jsem měl problém se v košatých městech orientovat, protože se v nich kamera přiblíží zbytečně blízko za Kayina záda a v různých zákrutech a uličkách je pak snadné přehlédnout odbočku či průchozí dveře, ale lokace zase nejsou nijak závratně obří, aby to výrazněji rušilo. Věřím, že časem se ve městech bude člověk orientovat jako doma.

Zajímavě působí i příběh, který dokáže pracovat s náznaky. Kay zjevně pronásleduje něco (a někdo) z minulosti, a byť jsem zatím zahlédl jen velmi slabé kontury hlavního příběhu, mohli bychom se snad dočkat trochu dospělejší zápletky. Už jen proto, že díky nátuře Kay budeme často kráčet v hodně šedé zóně bez jasně definovaného dobra a zla.

Pozor Aktualita:  Anger Foot – recenze nadupané akční jízdy

Akční adventura jako řemen

Star Wars Outlaws zkrátka působí hodně dobře! Je to zase něco trochu jiného, než na co jsme od Ubisoftu zvyklí, byť styčné body určitě najdeme. Líbí se mi větší důraz na tichý postup a nelineární řešení misí, stejně jako skvěle působí dabing a dobře vykreslené postavy.

zdroj: Ubisoft

Výtvarné stránce a grafickému oddělené se opravdu nedá co vytknout. Hra vypadá i zní parádně. Jen bude strašně záležet na tom, nakolik se bude opakovat náplň misí, jestli vaše frakční preference půjdou dál než za kosmetické změny hratelnosti a jestli se hra nepromění v klasické vyzobávání bodů zájmu a odškrtávání seznamu aktivit. Těch otazníčků a notifikací o nedaleké aktivitě na mě ve městech přece jen poblikávalo docela dost.

Ale i když mé očekávání od Outlaws bylo poměrně vlažné a Star Wars obecně nijak neholduju, bylo mi až líto, že jsme hraní po čtyřech hodinách museli nechat a já nemohl pokračovat v rozjetém příběhu. Zatím to totiž vypadá, že fanoušci Hvězdných válek dostanou další skvělou hru.

Celý článek zde: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy
….