České dráhy nasazují v krajích stále více moderních vlakových souprav. V Olomouckém kraji aktuálně jezdí tři desítky nových jednotek RegioPanter, dalších pět přibylo na konci loňského roku ve Zlínském kraji. Všechny tyto soupravy mají své zázemí v olomouckém depu.
Celkem 35 vlaků řady 640 a 640.2 tvoří páteřní flotilu na elektrifikovaných tratích v regionu. Cestující je potkávají například na trasách z Koutů nad Desnou přes Olomouc až do Nezamyslic, z Šumperka do Vyškova nebo na lince Přerov – Břeclav.
Denně ujede 29 nasazených Panterů na tratích Olomouckého a Zlínského kraje dohromady přes 13 tisíc kilometrů. Od začátku provozu už soupravy najezdily téměř 10,5 milionu kilometrů, což odpovídá 260 cestám kolem zeměkoule.
Moderní vlaky nabízejí pohodlné cestování pro každodenní dojíždění i volnočasové cesty. Jsou plně bezbariérové a vybavené Wi-Fi připojením, elektrickými zásuvkami, USB porty, klimatizací i informačními monitory. „Moderní pohodlné soupravy a zkrácení jízdních dob jsou tím, co do vlaků láká nové cestující,“ uvedl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
RegioPantery disponují v obou krajích celkem 8 211 místy k sezení. Pokud by se všechny jednotky spojily, vytvořily by vlak dlouhý téměř 2,8 kilometru – to je přibližně vzdálenost z hlavního nádraží v Olomouci až na zastávku Nové Sady.
Počet cestujících roste, přibudou i bateriové vlaky
Podle dat Českých drah vedlo nasazení nových vlaků ke zvýšení zájmu o cestování vlakem. Například na trasách Olomouc – Uničov nebo Olomouc – Přerov vzrostl počet cestujících o více než 30 procent.
Olomoucký kraj má do budoucna ještě ambicióznější plány. „Pořízení RegioPanterů rozhodně není posledním krokem. Už za pět let by na vybraných tratích měly jezdit i první bateriové vlaky s dojezdem kolem 80 kilometrů. Cestování bude pohodlnější i ekologičtější,“ uvedl hejtman kraje Ladislav Okleštěk (ANO).
České dráhy u společnosti Škoda Group objednaly celkem 110 jednotek RegioPanter, z toho 50 dvouvozových a 60 třívozových, včetně čtyř bateriových. Dodávka byla dokončena v loňském roce. Společnost kromě nasazování nových vlaků investuje také do modernizace servisního zázemí a plní tím své závazky vůči krajům.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy