Dlouho očekávaný Stalker 2: Heart of Chornobyl je tady a s ním se do Zóny černobylské jaderné elektrárny vydávají tisícovky stalkerů pátrat po artefaktech. Jenže Zóna je stejnou měrou záhadná jako nebezpečná, navíc hra dokáže být díky kombinaci survivalu a nesmlouvavé hratelnosti pořádně obtížná. Proto vám může přijít vhod desítka tipů, které přežívání v Zóně nováčkům usnadní.
Stalker 2 je o přežití. Byť se to kvůli zvolené perspektivě nemusí zdát, hra má poměrně nesmlouvavé survival prvky. To znamená, že musíte jíst, odpočívat, starat se o stav zbraní a výstroje. Lůžka k odpočinku najdete v každém větším táboře (a když ne, přijde vhod energetický nápoj). Na druhé straně s sebou nemusíte tahat desítky masových konzerv. Stačí jedna, dvě na nejhorší časy, protože kus klobásy nebo chleba najdete v každé druhé mrtvole a můžete je zkonzumovat přímo z nebožtíkova inventáře.
Kupony jsou klíčové. V Zóně se platí digitálními kupony. K těm můžete přijít plněním hlavních a vedlejších questů, ale také obchodováním – prodejem nalezeného vybavení (jen pozor, rozbité zbraně nikdo nekoupí a za poškozené dostanete zlomek ceny), vzhledem k nosnosti se vyplatí obchodovat s artefakty, které mají nejlepší poměr ceny k váze. Platidlo se hodí především k neustálým opravám, vylepšování výzbroje a hlavně k nákupu nábojů, kterých se často nedostává.
Když už jsem nakousnul artefakty, tak ty se vyskytují hned v několika kategoriích vzácnosti od běžných po legendární. Pozor ale – ne všechny jsou viditelné. Často se k místu výskytu artefaktu musíte přiblížit doslova na metr. K tomu slouží i různé detektory, které vám pomohou konkrétní místo snáze identifikovat. Artefakty se vyskytují poblíž většího shluku fyzikálních anomálií, proto se vyplatí detektor vytáhnout v každé takové lokaci.
Batoh není nafukovací a párkrát jsem zmínil omezenou nosnost. V praxi nemá moc smysl a opodstatnění používat víc než dvě zbraně. Jednak pro každou musíte mít dostatek nábojů, které taky něco váží, jednak nebudete mít dost místa na předměty, které byste pak mohli prodat. Stejně jako se moc nevyplatí sbírat každý náboj ke každému druhu zbraně, protože se jejich váha nasčítá a nejlépe se stejně zásobujete u obchodníků. V terénu se vyplatí sbírat pouze střelivo do zbraní, které aktivně používáte. Přetížení se mnohem rychleji vyčerpáte, což je pro pohyb po rozlehlé Zóně velmi nežádoucí.
Zásoby v krabicích. Po světě najdete poházené tři typy beden, které můžete nožem nebo pažbou rozbít a najít v nich cenné zásoby. Zelené bedny ukrývají náboje, modro-bílé s křížem zase lékárničky a obvazy, zatímco obyčejné bedny z dřevotřísky se symbolem sklenice často skrývají jídlo nebo vodku proti radiaci. Nemusíte se proto snažit otevřít úplně každou dřevěnou bednu, na kterou narazíte, protože většina je skutečně jen součástí scenérie a rozbít ani nejdou.
Zvukový detektor anomálií není všespásný. Ne všechny fenomény dokáže zachytit. Například vás nevaruje před mrakem skleněných střepů, které vám dokážou pořádně pocuchat zdraví. Je proto vhodná opatrnost, protože při sprintování je extrémně snadné vběhnout do anomálie, která vás vmžiku připraví o život, a žádné pípání vás na to neupozorní.
Artefakty slouží nejen jako skvělá obchodní komodita, ale taky jako součást výbavy, která vám propůjčí různé bonusy. Každá zbroj má ale různý počet volných kapes, do kterých lze předměty umístit (limit se dá navýšit u technika). Artefakty často vyzařují radiaci, kterou lze vyrušit použitím jiných artefaktů s ochranou proti radiaci nebo pokročilejší výzbroje s odstíněnými kapsami a lepším protiradiačním štítem.
Ne každý konflikt za to stojí. Vzhledem k ceně munice a účtu za opravu zbraní není každý konflikt žádoucí. I s 200 náboji v batohu stačí jedna přestřelka a rázem vám zbývá poslední zásobník. Nemluvě o tom, že třeba takoví mutanti vydrží i vyšší desítky zásahů. Není proto vůbec zbabělé z bojů utíkat. Obzvlášť když třeba potkáte bandity v otevřeném prostoru, kde se nemáte za co schovat. Není ale na škodu pomáhat si prostředím. Vlákat mutanty do anomálií, natáhnout smečku slepých psů k táboru Stráže, která s nimi rychle zatočí, vmanipulovat dvě znepřátelené frakce proti sobě. Bezhlavá střelba je ve Stalkerovi 2 málokdy efektivním řešením konfliktů.
Všech 60 kilometrů čtverečních procházíte po svých. Zpříjemňujte si proto běhání od úkolu k úkolu průzkumem, nepovinnými odbočkami. Jednak v ruinách sovětských komplexů často narazíte na hodnotnou výbavu, jednak budete mít z objevování tajemství a zákoutí mnohem větší radost. Pokud by vás cestování pěšky příliš zmáhalo, tak v táborech bývají často průvodci, kteří vás za poměrně tučnou odměnu dokáží převést (teleportovat) do jiného tábora. Kupony se ale dle mého dají utratit za důležitější věci a hlavně se vám během túry mohou stát různé zajímavé a památné události.
zdroj: GSC
V Zóně nejsou dobráci. Anomáliemi a artefakty prolezlé okolí černobylské jaderné elektrárny láká utečence před zákonem, vojáky a lidi, kteří nemají co ztratit. Mezi takovou sebrankou málokdy narazíte na nezjištného sympaťáka, který vás nezradí pro pár kuponů. Dávejte si proto dobrý pozor, na co kývnete a s kým si plácnete. Velmi často jde jen o prachsprostou manipulaci a snahu vás vlákat do pasti.
Celý článek zde: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy
….