ŘSD opět řeší východní tangentu. Stavba by mohla začít za tři roky

Téma stavby východní části obchvatu Olomouce je opět na stole. Výstavba nové čtyřproudové komunikace východní tangenta, by měla odvést hustou tranzitní dopravu z městských čtvrtí Holice, Hodolany, Bělidla, Chválkovice a Týneček. Pokud půjde vše podle plánu, v roce 2028 začne výstavba a hotovo by mělo být v roce 2030.

Východní tangenta propojí D35, I/55, I/46 s napojením na Opavu (I/11, I/56) a dále na Polsko. „Stavba I/46 – východní tangenta Olomouc začíná za MÚK Holice (křížení dálnic D35 a D55), v místě dnešního sjezdu z přeložky silnice I/55 u Holic na původní silnici I/55,“ zmiňuje v informačním letáku Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), pod jehož správu komunikace spadají. „V místě sjezdu je plánována MÚK Keplerova (deltovitá) se silnicí II/570 (Keplerova ulice). Tato křižovatka s prodloužením silnice II/570 zajistí napojení na jižní část města včetně průmyslové zóny v Holicích,“ pokračuje ŘSD.

Pozor Aktualita:  Město Přerov nahradí rozstřelený radar. Radnice už má peníze od pojišťovny

Trasa dále pokračuje přes zemědělské pozemky východně kolem Holic, kolem pekáren. „Navržená čtyřlístková křižovatka přivede dopravu do východní části města a do průmyslové zóny u ulice Hamerské,“ říká ŘSD.

Délka komunikace bude dlouhá 7350 metrů. Záměr projektu byl schválen v roce 2015 od té doby se proti tangentě ohradila například mlékárna Olma. O jejich postoji jsme psali zde.

Předpokládaná cena stavby jsou tři miliardy korun bez DPH. Zakázku za 50 milionů bez DPH získaly firmy HBH Projekt, Link projekt, GEOtest, Sagasta a Rušar mosty.

Smlouva se zpracovatelem DUSP – HBH Projekt spol. s r.o. byla uzavřena v únoru letošního roku. Pokud půjde vše, jak má, mohli by lidé už bez komplikací vyrazit na cesty po východní tangentě v roce 2030.

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy