Téma stavby východní části obchvatu Olomouce je opět na stole. Výstavba nové čtyřproudové komunikace východní tangenta, by měla odvést hustou tranzitní dopravu z městských čtvrtí Holice, Hodolany, Bělidla, Chválkovice a Týneček. Pokud půjde vše podle plánu, v roce 2028 začne výstavba a hotovo by mělo být v roce 2030.
Východní tangenta propojí D35, I/55, I/46 s napojením na Opavu (I/11, I/56) a dále na Polsko. „Stavba I/46 – východní tangenta Olomouc začíná za MÚK Holice (křížení dálnic D35 a D55), v místě dnešního sjezdu z přeložky silnice I/55 u Holic na původní silnici I/55,“ zmiňuje v informačním letáku Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), pod jehož správu komunikace spadají. „V místě sjezdu je plánována MÚK Keplerova (deltovitá) se silnicí II/570 (Keplerova ulice). Tato křižovatka s prodloužením silnice II/570 zajistí napojení na jižní část města včetně průmyslové zóny v Holicích,“ pokračuje ŘSD.
Trasa dále pokračuje přes zemědělské pozemky východně kolem Holic, kolem pekáren. „Navržená čtyřlístková křižovatka přivede dopravu do východní části města a do průmyslové zóny u ulice Hamerské,“ říká ŘSD.
Délka komunikace bude dlouhá 7350 metrů. Záměr projektu byl schválen v roce 2015 od té doby se proti tangentě ohradila například mlékárna Olma. O jejich postoji jsme psali zde.
Předpokládaná cena stavby jsou tři miliardy korun bez DPH. Zakázku za 50 milionů bez DPH získaly firmy HBH Projekt, Link projekt, GEOtest, Sagasta a Rušar mosty.
Smlouva se zpracovatelem DUSP – HBH Projekt spol. s r.o. byla uzavřena v únoru letošního roku. Pokud půjde vše, jak má, mohli by lidé už bez komplikací vyrazit na cesty po východní tangentě v roce 2030.
ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy