Poslední úsek dálnice D1 u Přerova bude zprovozněn s tříměsíčním předstihem v pátek 19. prosince, jelikož stavební práce postupují rychleji, než se předpokládalo. Na síti X o tom informoval ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl. Podle původního harmonogramu se měl dálniční obchvat Přerova otevřít až příští rok v březnu. Na rychlejším dokončení této dopravní stavby se dohodlo ŘSD se stavební firmou Strabag, která dálnici staví.
Stavba desetikilometrové části dálnice D1 do Říkovic začala předloni v lednu a bude stát téměř sedm miliard korun. Po dokončení zlepší špatnou dopravní situaci v Přerově. Původní harmonogram počítal se zprovozněním v březnu příštího roku. O možném zkrácení termínu jednala od loňského roku stavební společnost Strabag s ŘSD, které je investorem projektu.
ŘSD se loni v případě stavby D1 u Přerova dařilo i v právní rovině. Nejvyšší správní soud odmítl kasační stížnost spolku Děti Země proti rozsudku ostravského krajského soudu, který se týkal právní moci stavebního povolení na trasu úseku D1 u Přerova. Pro stavbu této poslední části dálnice D1 skončila v roce 2021 platnost výjimky z vlivu na životní prostředí. Ministerstvo dopravy v termínu vydalo stavební povolení, obdrželo ale sedm rozkladů.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) koncem roku 2022 v rozhodnutí o rozkladech stavební povolení doplnil několika podmínkami a potvrdil. Stavba tak mohla začít. Spolek Děti Země poté podal žalobu na vydané stavební povolení. Ostravský krajský soud ale žalobu zamítl a spolek podal kasační stížnost.
Stavba dálnice D1 začala v Česku před 55 lety, přičemž o posledním úseku u Přerova se posledních 17 let vedly spory, debaty a připravovaly se plány. Desetikilometrový úsek D1 je posledním, který chybí k tomu, aby byl dálniční tah z Prahy přes Brno do Ostravy a na polské hranice kompletní. Nyní dálnice končí na kraji Přerova.
✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy