Olomouc zavádí pravidla pro výdejní boxy. Cílem je kultivace veřejného prostoru

Olomoucká rada schválila pravidla pro umisťování výdejních boxů doručovacích společností na městských i soukromých pozemcích, aby mohla regulovat jejich instalaci. Boxů na výdej zboží objednaného v internetových obchodech v ulicích Olomouce rychle přibývá a nyní jich magistrát eviduje bezmála 160. Schválený postup je závazný pro městské odbory a organizace při rozhodování o výdejních boxech na veřejných plochách. ČTK to dnes sdělil primátorův náměstek Tomáš Pejpek (ProOlomouc).

Materiál zavádějící pravidla pro instalaci výdejních boxů vznikl ve spolupráci s neziskovou organizací Naše kultivovaná města a dalšími 17 českými městy. „V současnosti se počet boxů neustále navyšuje, jelikož jednotlivé společnosti se snaží pokrýt ideálně celé území města. Druhým trendem, který lze nyní pozorovat, je zvětšování již umístěných boxů, a to někdy výrazně větším objemem, než byl doposud,“ zdůvodnil Pejpek schválení pravidel.

Pozor Aktualita:  Den v obrazech: Převrácená loď v Indonésii, Požáry v Řecku a Satelity Amazonu

Na území Olomouce nyní funguje zhruba 158 výdejních boxů, většinu provozují společnosti Zásilkovna, Alza a PPL. Doposud byly všechny umístěny na soukromých pozemcích. „Podle přijatého postupu bude Odbor kanceláře architekta města vytipovávat vhodná místa pro výdejní boxy a jednat o jejich využití s doručovateli a provozovateli e-shopů,“ podotkl Pejpek.

Město podle Pejpka schválením pravidel reagovalo na legislativní nejasnosti kolem regulace výdejních boxů, které podle aktuálního výkladu ministerstev nepodléhají stavebnímu zákonu. Možnou regulací může být tržní řád obce. V historickém centru Olomouce hraje roli i regulační plán městské památkové rezervace.

Pozor Aktualita:  Tramvaje do Neředína nepojedou. Kvůli opravám

Pravidla podpořila Komise pro architekturu a doporučila jeho využití i pro městské společnosti a příspěvkové organizace. Rada města zároveň uložila kanceláři městského architekta, aby dokument zveřejnila na webu města a umožnila zapojení veřejnosti i soukromých subjektů do plánování veřejného prostoru. Schválením tohoto dokumentu se Olomouc podle Pejpka zařadila mezi města, která se snaží regulovat a kultivovat podobu veřejného prostoru i v případě logistiky a internetového prodeje.

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy