Minulý rok dostali fanoušci temného univerza Warhammer 40,000 fantastickou hru na (anti)hrdiny Rogue Trader, u kterého si stojím za tím, že kdyby nevyšlo ve stejný rok jako Baldur’s Gate III, šlo by o RPG roku. Pokud ale neholdujete politice, tahovým soubojům a rozvleklým dialogům (případně pixelartu Boltgunu), možná máte v hledáčku bolteru úplně jinou hrou – Space Marine 2.
My jsme mohli v hratelné preview verzi nasadit power armor, nastartovat chainsword a po hlavě se vrhnout do hejna tyranidů. A rovnou mohu říct, že pokud chcete prakticky nekončící a brutální akci, rozhodně nebudete zklamaní.
Warhammer v tom nejlepším smyslu slova
Shodou okolností jsem si kvůli doplnění vzdělání zopakoval před nedávnem první díl a v jádru jsou si hry vlastně velmi podobné. Space Marine 2 je ale víc. Víc nepřátel, víc krve, víc vystřelených nábojů, ale hlavně je mnohem víc Warhammer. Co to znamená?
Že hra je zároveň obrovským fanservisem, který na mě u prvního dílu úplně nefungoval, protože příběhu bylo pomálu a nějakých odkazů na skvěle propracovaný svět jste se moc nedočkali. To naštěstí dvojka napravuje.
Žádná chvilková pauza od brutalizování tyranidů a Chaosu není zbytečná: dočkáte se komunikace skrze vox, drobných dramat i průchodů epickými scenériemi, ve kterých Cadiánci popravují zbabělce, výhledů na megalomanskou neo-gotickou architekturu i na mračna tyranidů, která doslova zastiňují slunce.
Swarm engine se tu ukazuje v plné parádě. Přistihl jsem se, že když se na mě valí hordy xenosu, nevěděl jsem, kde vůbec začít s prosekáváním řad. Takhle nějak si představuju, že se musely cítit jednotky na Macragge, když se na ně snesl Hive Fleet Behemoth a moře nepřátel nebralo konce. Konečně si taky ve vedlejších misích můžete zahrát za jiné primaris astartes než jen za obyčejného Intercessora. Dostanete do ruky scouty, assault marines i vanguard veterány a každý se pyšní jiným arzenálem, perky, ale i speciální schopností, což do hry vnáší pěknou variabilitu.
Smrtící tanec chainswordu
Jenže, co by to bylo za space mariňáka, kdyby neplnil svoji povinnost Císaři? Takže je třeba zaklapnout zásobník do bolteru, připnout si na zbroj Purity Seal, pořádně protáhnout svaly a pustit se do práce. Tyranidi se sami nevyhladí… a že se u jejich potírání pořádně zapotíte.
Překvapilo mě, že je hra docela obtížná a jak málo nepozornosti stačí, abyste vmižku skončili pod záplavou chitinových těl. I na střední obtížnost (doporučená je přitom druhá nejtěžší – veterán) rozhodně nejste chodící tank, který s rukou za zády cupuje tyranidy na kusy a žádný spár mu neprojde přes zbroj.
Životů je pomálu a automaticky se neléčí, takže spoléháte na štít, který se ale dobíjí pouze mimo konflikt, nebo správným parírováním a brutálními zakončováky nepřátel. Ano, slyšíte správně, parírováním. Space Marine 2 mnohem více spoléhá na rychlé a hbité reflexy a je klíčové se ve správný moment zbraní na blízko bránit nebezpečným termagantům čivykrývat čepele Swarmlordů, jinak z vás nezbyde ani tolik, aby vás apatykáři nacpali do Dreadnoughta.
Přehlídka bojové efektivity mariňáků je ale fantasticky nesmyslný gorefest. Nedá se ubránit euforickému výskání, zatímco s xenofobní kletbou na rtech Titus řeže tyranidy na cáry a kobaltová zbroj se koupe v hektolitrech krve.
zdroj: Focus Entertainment
Hluboké dunění kroků mariňáků v power armoru přehlušuje kvílení chainswordu, ohlušující štěkání bolteru, práskání krak granátů, zatímco za sebou zanecháváte koberec zohavených těl a amputovaných končetin. Takhle nějak jsem si vždycky představoval střet Astartes s hordou monster všeho druhu. Jako rozjetá lokomotiva, která pod přívalem těl jen nepatrně zpomalí, ale metodicky se v tratolištích krve prokousává dál.
Cítím nějakou herezi!
Prachsprostí termaganti, které budete prořezávat po tisícovkách, a o trochu silnější warrioři nejsou vašimi jedinými nepřáteli. Uvidíte celou škálu evoluční geniality tyranidů od Hive tyrantů až třeba po hrozivého Carnifexe, a to se bavíme o jen o první misi, ve které vstoupí do hry i třetí hráč – Chaos.
Přetáhnout vás na stranu boha intrik Tzeenche se tentokrát pokusí zrádcovská legie Thousand Sons, a to včetně hrozivých chaos mariňáků v terminátorské zbroji. Sázky jsou hned o začátku vysoko, hraje se o osud celých planet a dokonce i o život Chapter Mastera ultramariňáků, Marnea Calgara. A protože hlavní postava poručíka Tita je opředena tajemstvím, a ještě úplně nevíme jaké a jestli na něm zanechal Chaos stopy po dějství prvního dílu, byl jsem od první minuty mnohem více zvědavý, co za kacířství se zase semele.
Technická škobrtnutí
Space Marine 2 vypadá skvěle, power armour je zacákaný od krve, neuběhne chvilka, aby se vám nenaskytl impozantní výhled na tisícihlavá stáda nenasytných tyranidů nebo na neskutečnou destrukci při které se k zemi poroučejí celé katedrály.
Když si chcete odpočinout od přímočarého příběhu Tita, čeká na vás hutná porce multiplayeru, kde jsem měl možnost vyzkoušet pouze první PvE mise. Skvělá je ale progresse vašeho mariňáka, kterého můžete obléknout do barev různých kapitul (či si vytvořit vlastní), odemknout mu perky, lepší zbraně a kosmetické doplňky.
Jen to zatím vypadá, že Space Marine 2vyžaduje neustále online připojení, což znamená, že i když hrajete s umělou inteligencí, hra nejde pauznout, vykopne vás při neaktivitě nebo při ztrátě spojení, a to v tu ránu můžete přijít klidně i o půl hodiny postupu. Možnost hrát offline jsem dostal vždy až po tom, co mi servery daly sbohem a šáteček, což je pěkná otrava a doufám, že do vydání dojde k nápravě.
Po technické stránce jinak není moc co vytknout. Snad jen, že hardwarové nároky neošulíte, protože jakmile začne být scéna pořádně rušná, budete potřebovat pořádný výkon na vykreslení všech těch lesklých krunýřů tyranidů, cákanců krve a výbuchů. Ale na zhodnocení technického stavu si počkejme až na finální build.
Občas si taky všimnete haprující AI. Tyranidi občas postávají na místě a nemají se k činu, rozuměj – požírání biomasy a bezskrupulózní genocidě. Vadí to v té zaplavě mrtvých těl? Ani ne.
Space Marine 2 vyjde i s českými titulky, které jsou naprosto funkční a pokud neovládáte angličtinu, určitě je to lepší než nic. Na druhé straně překlad je velmi úsměvný, protože jej buď dělala AI, nebo člověk, který neměl kontext. Takže se dočkáte takových perel jako dělový člun, velitel hlídky, plazmový spalovač a xenoťani. Ani oblíbený český mem rotomeč se do překladu nedostal a chainsword najdeme přeložený jako řetězový meč. Škoda.
Sečteno a podtrženo to ale vypadá, že fanoušci věčné války ve 41. miléniu dostanou další skvělou hru! Uspokojivou, přímočarou nálož nekonečné a brutální akce, do které se navíc můžete vrhnout s kamarády a s modlitbou k Císaři na rtech udělat z galaxie o trochu bezpečnější místo před špínou xenosu.
Celý článek zde: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy
….