Odpadní vody tekly na stavbě dálnice D3 u Budějovic do nesprávné nádrže. Kvůli tomu unikal metan

Silný zápach v posledních dnech pociťovali nedaleko stavby dálnice D3 obyvatelé části Českých Budějovic Suché Vrbné a Dobré Vody. Vodohospodáři teď našli příčinu. Zhotovitel dálnice podle nich nelegálně přečerpával splašky z kanalizace do retenční nádrže, která k tomu nebyla určená. V místě tak unikal nebezpečný metan.

České Budějovice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba dálničního tunelu Pohůrka u Českých Budějovic

Silný zápach v posledních dnech pociťovali nedaleko stavby dálnice D3 obyvatelé části Českých Budějovic Suché Vrbné a Dobré Vody | Foto: Petr Lundák | Zdroj: MAFRA / Profimedia

Při výstavbě dálničního tunelu Pohůrka stavaři prováděli plánovanou překládku kanalizace, která odvádí odpadní vodu z nedalekého Srubce a Dobré Vody. Při překládce údajně přestalo fungovat čerpadlo, takže se dělníci rozhodli splašky přečerpat do retenční nádrže. Ta ale slouží pouze pro zachytávání dešťové vody.

Informace o pochybení na stavbě dálnice D3 shrnuje Matěj Vodička

Pozor Aktualita:  Na jaké zranitelné skupiny se soustředí klimatické strategické dokumenty v šesti hlavních městech střední Evropy?

„Z této nádrže byly vody následně přečerpávány do kanalizace v ulici E. Beneše. Protože je horko, odpadní voda, která byla takto vystavena povětrnostním vlivům, začala pracovat. Začal se vyvíjet bioplyn, metan a ten se čerpáním dostal do kanalizační sítě. To je nebezpečná věc a je to v rozporu s vodním zákonem. Trvalo to pravděpodobně od začátku července, ale přesné datum neznáme,“ uvádí technický ředitel vodohospodářské společnosti Čevak Jiří Lipold.

Příčiny i přesný rozsah škod teď odborníci zjišťují. Do šetření se zapojují jak pracovníci firmy Čevak, tak zástupci investora stavby, tedy Ředitelství silnic a dálnic. Zajímá je mimo jiné to, jestli fekálie neunikly do nedalekého Dobrovodského potoka.

Pozor Aktualita:  Komora OZE: Připomínky k zákonu o urychlení využívání obnovitelných zdrojů energie

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla momentálně žádné nebezpečí nehrozí. „Likvidujeme následky, což znamená, že na stavbě už velkokapacitní fekální vozy čerpají tu splaškovou vodu a odváží ji do míst, kde je přesně podle norem a bezpečně likvidována,“ dodává.

Stavbu dálničního obchvatu Českých Budějovic provádí sdružení firem Hochtief, Colas a M-silnice. Jejich vyjádření se Českému rozhlasu nepodařilo získat.

Matěj Vodička Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Celý článek zde: ZDROJ ZDE
….
✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy
….