Nová dimenze cestování dostává konkrétní obrysy

Dlouhé roky připravovaná vysokorychlostní trať, která propojí republiku s Evropou moderními, a především rychlými vlaky, dostává jasnou podobu. Správa železnic už vybírá projektanty na jednotlivé úseky nebo prostřednictvím architektonické soutěže hledá podobu mostů vysokorychlostní tratě na Vysočině.

Vysokorychlostní tratě (VRT) zajistí České republice kromě lepšího propojení s Evropou zásadní zvýšení ekonomického potenciá-
lu a kvality života v regionech. Přinesou moderní a ekologický způsob cestování, zároveň zajistí další kapacitu pro rozvoj vlakové dopravy. Doslova nastane nová dimenze cestování. „Výstavba vysokorychlostních tratí je klíčovým dopravním projektem, který významně překračuje hranice Česka. Díky rychlosti 320 km/h dojde k výraznému zkrácení stávajících jízdních dob vlaků, což pozitivně ovlivní život statisíců lidí,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

„VRT se stávají realitou i v naší zemi. Naplno běží projektové práce pro stovky kilometrů nových tratí. Kde jsme pokročili nejdál, se už připravujeme na výkup potřebných pozemků. Letos navíc zahájíme modernizaci prvních úseků mezi Brnem a Přerovem na rychlost 200 km/h. Ty budou rovněž součástí naší vysokorychlostní sítě,“ popsal současný stav generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Pozor Aktualita:  Nová nástupiště a rychlejší spojení: Modernizace železnice mezi Mělníkem a Litoměřicemi je na obzoru

Rychlost, inovace a ekologie

Páteřní síť VRT propojí celou republiku, odlehčí stávajícím tratím a umožní rozvoj regionální dopravy. Vlaky pak budou jezdit mnohem častěji a spolehlivěji. Nejrychlejší spoje mezi velkými městy zajistí kategorie Sprinter s rychlostí až 320 km/h, do krajských měst budou zajíždět vlaky Expres. Spoj Rychlík potom sjede z vysokorychlostní dráhy na běžnou železnici a obslouží města, která nejsou přímo na trase. Regionální expres nakonec poslouží pro rychlou příměstskou dopravu.

Stavbaři se už pustili do práce

Modernizace první části trati z Brna do Přerova zahrnuje výstavbu druhé koleje mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Za 6,7 miliardy korun vznikne důležitá spojnice jižní a střední Moravy a vlaky tam zrychlí na 200 km/h. Stavební práce začnou v květnu a dokončení se plánuje v závěru roku 2028.

Pozor Aktualita:  Z tramvaje rovnou na záchytku. Strážníci řešili několik případů s opilými

Rekonstruovaný úsek měří necelých deset kilometrů, díky přeložkám se mírně zkrátí, traťová rychlost 100 km/h se zvýší na dvojnásobek. Pod kopcem Kozlov vznikne 744 metrů dlouhý Němčický tunel. Stavbaři vybudují osm nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 m.

Další podrobnosti najdete na novém webu ZDE

Článek Nová dimenze cestování dostává konkrétní obrysy se nejdříve objevil na Novinykraje.cz.

Celý článek zde: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy
….