Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky jedenáctého ročníku. Ten opět ukázal, kterým značkám čeští zákazníci nejvíce věří. Výzkumu realizovaného společností NielsenIQ na přelomu září a října se zúčastnil reprezentativní vzorek 4 000 respondentů. Ti hodnotili téměř 900 značek v 95 kategoriích. Zákazníci v letošním ročníku zdůraznili především spolehlivost a kvalitu jako klíčové faktory důvěry. Výsledky byly slavnostně oznámeny na galavečeru, který se uskutečnil 13. listopadu v pražském Cubex Centru Praha. Večerem provázela moderátorka Daniela Brzobohatá. Program plynule navázal na celodenní kongres Czech Retail Days s podtitulem „Zaměřeno na retail v praxi“.
Důvěra spotřebitelů: bezpečí, well-being, finance i cestování
„Letošní výsledky opět potvrzují, že důvěra není náhodná. Zákazníci oceňují značky, které dlouhodobě doručují kvalitu, transparentně komunikují a plní své sliby. Jen díky tomu se k nim zákazníci opětovně vrací,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Současně pozorujeme nástup kategorií, které reflektují životní styl roku 2025 – od zabezpečení domácnosti přes well-being, oblast spánkové péče a úpravy hmotnosti, až po moderní platební metody, finance, cestování a chytré domácí technologie.,“ doplňuje Lukáš Matějka.
„U označení Nejdůvěryhodnější značka jsme zaznamenali 5% nárůst důležitosti pro zákazníky oproti loňskému roku a stalo se tak nejsilnějším nestátním oceněním v České republice,“ upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NielsenQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo zvyšuje důvěru v oceněnou značku u 60 % spotřebitelů.
Nové kategorie a značky odrážejí změny v životním stylu
Letošní ročník přinesl významné rozšíření o nové kategorie, které reflektují současný životní styl a spotřebitelské trendy roku 2025. Mezi oceněnými značkami se objevily například XTB v kategorii brokerské společnosti, Oral-B za elektrické zubní kartáčky, v trendy kategorii horkovzdušné fritézy zabodovala značka Tefal, Visa v kategorii platební karty. Novinkou byla také kategorie Letecké společnosti, kde zvítězily Smartwings. Velmi dobře si v nových kategoriích vedly i české značky, např. v domácím zabezpečení Jablotron, výrobce obleků BANDI nebo výrobce oken a dveří Vekra. Nové kategorie se zaměřily také na rostoucí trend péče o fyzické a duševní zdraví, ať již skrze přípravky na podporu spánku a zlepšení nálady, kde zvítězila značka Neospan, nebo přípravky pro úpravu hmotnosti Forfemina.
Dlouhodobé stálice potvrzují pozici
Logo programu Nejdůvěryhodnější značka v roce 2025 ponesou nejen značky z nově zařazených segmentů, ale také dlouhodobé stálice předchozích ročníků. Mezi nimi vynikají například i české značky, které v mnoha kategoriích vítězí i přes výrazné zastoupení silných globálních hráčů. Jedná se například o kosmetickou značku Dermacol nebo značku ikonických hraček Igráček, která si i v letošním ročníku udržela silnou pozici v kategorii hraček – figurek.
Posuny v klíčových kategoriích potvrzují dynamiku trhu
Jedenáctý ročník programu zaznamenal rovněž změny mezi oceněnými značkami v kategoriích, kde byly dříve pevné stálice. V segmentu privátních značek poprvé uspěla značka K-Jarmark z Kauflandu. V kategorii funkčních nápojů posílila svou pozici značka DrWitt a v kategorii srovnávacích portálů pojištění získala letos nově největší důvěru zákazníků značka Klik.cz.
Přínos pro značky i veřejnost
Důvěra stojí za věrností i dlouhodobou přízní. Značkám upevňuje vztah se zákazníkem a posiluje reputaci. Vítězové mohou titul a logo Nejdůvěryhodnější značka 2025 využít ve své vlastní marketingové komunikaci. Do programu se stále více zapojují i silní mediální partneři. Jedním z nich je i Regionální vydavatelství a Noviny kraje. I díky partnerům a silné mediální podpoře se vítězné značky prezentují stále většímu počtu zákazníků.
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka je partnerem NROS a projektu Pomozte dětem se žlutým kuřetem. Společně propojují stabilní firmy s pomocí znevýhodněným dětem a zvyšují rozsah podpory.
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2025
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
ALKOHOL | BOŽKOV | Stock Plzeň-Božkov |
BALENÉ VODY | MAGNESIA | Mattoni 1873 |
ČISTICÍ PROSTŘEDKY | SAVO | Unilever ČR |
DEKORATIVNÍ KOSMETIKA | DERMACOL | Dermacol |
DĚTSKÁ VÝŽIVA | SUNAR | HERO CZECH |
E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK | IQOS | Philip Morris ČR |
FUNKČNÍ NÁPOJE | DRWITT | MASPEX Czech |
HOLENÍ | GILLETTE | Procter & Gamble Czech Republic |
HRAČKY FIGURKY | IGRÁČEK | EFKO-karton |
INKONTINENČNÍ POMŮCKY | TENA | Essity Czech Republic |
KOŘENÍ | VITANA | Orkla Foods Česko a Slovensko |
KRMIVA PRO KOČKY | WHISKAS | Mars Czech |
KRMIVA PRO PSY | BRIT | Vafo Praha |
MASO A UZENINY | KOSTELECKÉ UZENINY | Kostelecké uzeniny |
OSVĚŽOVAČE VZDUCHU | AIR WICK | Reckitt Benckiser (Hygiene Home) |
PÁNVE A HRNCE | TEFAL | Groupe SEB Česká republika |
PIVO A PIVNÍ NÁPOJE | PILSNER URQUELL | Plzeňský Prazdroj |
PRACÍ PROSTŘEDKY | ARIEL | Procter & Gamble Czech Republic |
PRIVÁTNÍ ZNAČKY | K-JARMARK | Kaufland Česká republika |
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ | JAR | Procter & Gamble Czech Republic |
PŘÍPRAVKY PROTI HMYZU | BIOLIT | SC Johnson |
STAVEBNICE | LEGO | LEGO Trading |
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE | KOFOLA | Kofola ČeskoSlovensko |
TABÁKOVÉ VÝROBKY | CAMEL | JT International |
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY | GARDEN GOURMET | Nestlé Česko |
VÍNA | VÍNO MIKULOV | Bohemia Sekt |
VLASOVÁ KOSMETIKA | HEAD & SHOULDERS | Procter & Gamble Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2025
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
ČERPACÍ STANICE | TANK ONO | Tank ONO |
E-SHOPY S POTRAVINAMI | ROHLÍK.CZ | Velká pecka |
HOBBYMARKETY | OBI | OBI |
OČNÍ OPTIKY | GRANDOPTICAL | GrandVision CZ |
PRODEJCI DROGERIE | DM DROGERIE | dm drogerie markt |
PRODEJCI ELEKTRA | DATART | HP Tronic Zlín |
PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ | RŮŽOVÝ SLON | Růžový slon |
PRODEJCI KNIH | KNIHY DOBROVSKÝ | DOBROVSKÝ |
PRODEJCI LÉKŮ | DR. MAX | Česká Lékárna Holding |
PRODEJCI NÁBYTKU | IKEA | IKEA Česká republika |
PRODEJCI OBUVI | DEICHMANN | Deichmann-Obuv |
PRODEJCI ODĚVŮ | H&M | H&M Hennes & Mauritz CZ |
PRODEJCI POTRAVIN | LIDL | Lidl Česká republika |
PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA | SUPER ZOO | Plaček Group |
PRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKY | YVES ROCHER | Yves Rocher |
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ | SPORTISIMO | Sportisimo |
PRODEJCI ŠPERKŮ | SWAROVSKI | Swarovski Bohemia |
VÝROBCI OBLEKŮ | BANDI | BANDI VAMOS |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2025
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
BALÍKOVÉ SLUŽBY | ZÁSILKOVNA | Zásilkovna |
BANKY | ČESKÁ SPOŘITELNA | Česká spořitelna |
BROKERSKÉ SPOLEČNOSTI | XTB | XTB S.A., organizační složka |
CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY | ČEDOK | Čedok |
DEVELOPERSKÉ SPOLEČNOSTI | SKANSKA | Skanska |
DODAVATELÉ ENERGIÍ | SKUPINA ČEZ | Skupina ČEZ |
DOMÁCÍ ZABEZPEČENÍ | JABLOTRON | JABLOTRON GROUP |
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY | MEDICOM CLINIC | Medicom Clinic |
KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIA | SIKO | SIKO KOUPELNY |
LETECKÉ SPOLEČNOSTI | SMARTWINGS | SMARTWINGS |
OČNÍ KLINIKY | GEMINI | Gemini oční klinika |
PLATEBNÍ KARTY | VISA | VISA |
POJIŠŤOVNY | GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA | Generali Česká pojišťovna |
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB | ČESKÉ DRÁHY | České dráhy |
QUICK-SERVICE RESTAURANT | MCDONALD’S | McDonald’s Česká republika |
REALITNÍ KANCELÁŘE | M&M REALITY | M&M reality holding |
SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ | EUC | EUC |
SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ | KLIK.CZ | Klik.cz & ePojisteni.cz |
ZÁBAVNÍ PARKY A AQUAPARKY | AQUAPALACE PRAHA | Aquapalace |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2025
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
DERMOKOSMETIKA | VICHY | L’Oréal Česká republika |
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM | SUDOCREM | Teva Pharmaceuticals CR |
DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY | RAKYTNÍČEK | TEREZIA COMPANY |
DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU | PREVENTAN | Neuraxpharm Bohemia |
PROBIOTIKA | BIOPRON | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU | STREPSILS | Reckitt Benckiser (pharma) |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ | VOLTAREN | Haleon |
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL | STOPTUSSIN | Teva Pharmaceuticals CR |
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI | GS CONDRO | Green–Swan Pharmaceuticals CR |
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ | URINAL | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU | PROSTENAL | Stada Pharma CZ |
PŘÍPRAVKY NA PODPORU SPÁNKU A ZLEPŠENÍ NÁLADY | NEOSPAN | Simply You Pharmaceuticals |
PŘÍPRAVKY NA RÝMU | OLYNTH | Kenvue |
PŘÍPRAVKY PRO ÚPRAVU HMOTNOSTI | FORFEMINA | Naturprodukt CZ |
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY | FORESTO | Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST | IBALGIN | Opella Healthcare Czech |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ | PARALEN GRIP | Opella Healthcare Czech |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2025:
KATEGORIE | ZNAČKA | VYROBCE/DISTRIBUTOR |
BETONOVÉ PRVKY | BEST | BEST |
ČISTIČKY VZDUCHU | IONIC-CARE | HÖGNER |
ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ | BOSCH | Robert Bosch odbytová |
ELEKTRICKÉ ZUBNÍ KARTÁČKY | ORAL-B | Procter & Gamble Czech Republic |
HORKOVZDUŠNÉ FRITÉZY | TEFAL | Groupe SEB Česká republika |
MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLA | PATTEX | Henkel ČR |
OSOBNÍ AUTOMOBILY | ŠKODA | Škoda Auto |
PNEUMATIKY | BARUM | Continental Barum |
STŘEŠNÍ KRYTINY | BMI BRAMAC | BMI střešní a hydroizolační systémy |
VODOVODNÍ BATERIE | GROHE | GROHE ČR |
VÝROBCI OKEN A DVEŘÍ | VEKRA | VEKRA |
ZAHRADNÍ NÁŘADÍ | FISKARS | Fiskars Polska |
ZAHRADNÍ TECHNIKA | MOUNTFIELD | Mountfield |
ZDICÍ MATERIÁLY | YTONG | Xella CZ |

Společnost Atoz Marketing Services se už od roku 1993 zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a farmacie. Zahraniční i tuzemské průzkumy ukazují, že při nákupu hraje jednu z nejdůležitějších rolí důvěra ve značku, proto společnost Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Důvěryhodné značky. Letos probíhá již 11. ročník v ČR a 10. na Slovensku. Společnost od roku 2001 organizuje také program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka.
Článek Nezávislé ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2025 odhalilo nové lídry trhu se nejdříve objevil na Novinykraje.cz.
Celý článek zde: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy
….



















