Ostrou reakci generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala si vysloužila kampaň Asociace provozovatelů komerčního vysílání (APSV) proti zvýšení poplatku pro Český rozhlas. APSV v úterý vyzvala posluchače největších komerčních rádií v Česku, aby prostřednictvím webu dopisposlanci.cz posílali e-maily všem poslancům a senátorům a tlačili zamítnutí návrhu na zvýšení rozhlasového poplatku z dnešních 45 Kč měsíčně na 55 Kč. Asociace k tomu využívá přednastavenou zprávu, kterou fakticky spamuje všechny poslance a senátory. René Zavoral to označil za „gangsterské praktiky“ devadesátých let.
„Vůbec se nerozvíjí, jde jim jen o zisk“
„Jejich programová skladba dlouhodobě odkazuje na ‚zlaté devadesátky‘, nyní se k tomu však přidal i způsob jednání, ve kterém se objevují podpásovky a nefér obchodní soutěž APSV, kterou vytváří povětšinou šéfové největších soukromých rádiových stanic Rádia Impuls, Rádia Blaník, Frekvence 1, Evropy 2 a dalších,“ rozepsal se Zavoral v komentáři, který zveřejnil na svém osobním blogu a upozornil na něj prostřednictvím sociální sítě LinkedIn. Argumentaci komerčních rádií označuje generální ředitel Českého rozhlasu za manipulaci s fakty a lži, které šíří nejen prostřednictvím speciálního webu, ale také kampaně ve vysílání.
„Vedení APSV tímto v praxi předvádí, jak lze masivně zneužít denní dosah svých médií pro prosazení vlastních cílů a vytvoření nátlaku na Poslaneckou sněmovnu a Senát. Asi nemá smysl komentovat, že jako první s touto informací přispěchal server iDnes ze skupiny Mafra, který se už ani neobtěžoval vyžádat si reakci protistrany, tedy Českého rozhlasu. Potřebuje snad někdo další důkaz toho, v čem je rozdíl mezi soukromým rádiem a Českým rozhlasem?“ ptá se Zavoral, podle něhož byli zástupci APSV u všech jednání na půdě ministerstva kultury o připravované velké mediální novele zahrnující i zvýšení koncesionářských poplatků, ale nepřispěli při nich žádným relevantním návrhem.
„Vyděračské metody odmítáme“
„Rozhlasový poplatek se nezvýšil 20 let a vlivem inflace se smrsknul na polovinu, zatímco rozpočty všech institucí vzrostly a třeba soukromá rádia mnohokrát navýšila své reklamní ceníky,“ konstatuje generální ředitel rozhlasu. „Český rozhlas k jednáním s privátními rádii přistupoval vždy korektně. Svědčí o tom i to, že do textu memoranda zahrnul detailní popis vysílacích okruhů, který jasně vymezuje hranice mezi stanicemi rozhlasu a soukromým sektorem. Snad proto nyní APSV napadá samotný institut memoranda, které je přitom běžným nástrojem úpravy služeb médií veřejné služby i v jiných evropských zemích.“
Zavoral upozorňuje, že zatím na konci minulého roku byl vznik memorand o veřejné službě podmínkou APSV pro posun jednání o novelách mediálních zákonů, nyní je zcela odmítají. „Je to jen další důkaz neférového a vyděračského jednání APSV,“ upozorňuje šéf veřejnoprávního rozhlasu, podle něhož asociaci nejde ani tak o navýšení rozhlasového poplatku o 10 Kč měsíčně, jako spíše o další zakonzervování rozhlasového trhu. „Nedivím se. Kdybych zaspal v digitální transformaci, také bych měl obavy z těch, kteří jsou napřed. Současná nevraživost soukromých rádií vůči Českému rozhlasu tak možná pramení hlavně z vědomí, že jim prostě ujel vlak – z hlediska technologií, distribuce i formátů vysílání. Neochota soukromých rádií investovat do něčeho nového (na úkor kumulování zisků) je prostě doběhla,“ míní René Zavoral.
Celý článek zde: ZDROJ ZDE
….
✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy
….