Forgive Me Father 2 – recenze lovecraftovského boomer shooteru

Mýtus Cthulhu vystrkuje chapadýlka z různých druhů her – poklidného rybářského simulátoru Dredge, detektivní adventury The Sinking City, soulsovky Bloodborne, ale i pořádně nabušené střílečky, ve které masakrujete kultisty a zplozence hlubin jako v případě Forgive Me Father 2.

Hra malá a možná neznámá, ale protože jsem vloni recenzoval první díl, který mě nadchl svojí komiksovou stylizací a uši rvoucím metalovým soundtrackem, neváhal jsem ani chvíli a udělal si radost pokračováním. Protože fantasticky malovaných příšer, hektolitrů krve a podladěných kytar není nikdy dost, nemám pravdu?

Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn!

Ve Forgive Me Father 2 nečekejte žádnou lovecraftovskou hru z tajemna a neznámého ani subtilní práci s šílenstvím. Veškeré zlo máte jasně na očích a ještě lépe v zaměřovači pumpovací brokovnice, protože když běsy z hlubin, přívržence Prastarých a mezihvězdné horory nadopujete dostatkem olova, prostě chcípnou.

Pro ty z vás, které uchvátil první díl: Zmizela možnost volby postavy, pokračujete v příběhu běsy stiženého kněze a vydáváte se do hloubi vlastní psyché čelit nepopsatelným hororům. Takže začínáme, jak jinak, v blázinci, který zároveň slouží jako centrální uzel, kde vylepšujete zbraně, nakupujete nová kouzla do nekronomikonu a případně opakujete některé úrovně.

Forgive Me Father 2 zdroj: Byte Barrel Forgive Me Father 2 zdroj: Byte Barrel

Pokud vás ale první Forgive Me Father minul, nemusíte mít vůbec strach, že byste o něco přišli. Pokračování píše svůj vlastní uzavřený příběh a… nebudeme si nic nalhávat, kvůli příběhu Forgive Me Father 2 nehrajete. Není dobrý, není vlastně ani špatný, prostě tak nějak existuje a ztrápené výkřiky kněze do prázdna o šílenství působí často jako mlácení prázdné slámy, kterou podtrhuje poměrně nepovedený dabing a fakt, že blouznící černoprdelník málokdy zavře zobák.

Čeká vás obligátní výprava do dětství, narušené mysli a samozřejmě i do obligátních nelidských ruin prastarých měst, ve kterých geometrie nedává žádný smysl. Forgive Me Father 2 scenaristické ceny sice nezíská, na druhou stranu se aspoň snaží, aby různá a pestrá zasazení úrovní měla alespoň jakés takés příběhové odůvodnění a vy věděli, proč jste jednou v zákopech první války a záhy v obrovské botanické zahradě.

Pozor Aktualita:  QR kód může přelepit každý. Jak se nenachytat podvodníky s parkováním a čím jim Praha nahrává?

Komiksový válčík s hektolitry krve

Příběh a jeho podání ale vem čert, teda pardon, vem Nyarlathotep. Podobně jako třeba v případě Doomu tady zas až takovou roli nehraje. Doom nezmiňuju nadarmo, protože Forgive Me Father 2 patří do stejného subžánru stříleček – boomer shooterů. Tedy jakýsi opak vážně pojatých stříleček, kde spíše než na taktickém postupu s krytím záleží na tom, jak rychle dokážete uskakovat projektilům a kolik zplozenců temnot rozmáznete jednou dobře mířenou raketou.

Forgive Me Father 2 zdroj: Byte Barrel

A tady opět Forgive Me Father rozpoutává krvavý valčík jedna báseň, respektive jeden řízný metalový koncert, protože jakmile se do vřískotu kultistů zakousnou zkreslené kytary, dvojšlapka a varhany (!), chce se vám mezi autory soundtracku hledat Micka Gordona.

Až mě vždycky mrzelo, když aréna skončila, proud kultistů ustal a s ním dozněl i brutální koncert, který se posléze vrací do ambientního nevtíravého podkresu. Už jen kvůli hudebnímu doprovodu stojí za to Forgive Me Father 2 těch osm hodin věnovat. Druhým důvodem je pak fantastické grafické zpracování s nádherně ilustrovaným prostředím a nepřáteli.

Forgive Me Father 2 zdroj: Byte Barrel

Krásná kombinace evokativních 2D spritů a cel-shadovaného prostředí s výraznou barevnou paletou kouzlí na obrazovce divy a do toho si ještě úrovně můžete vymalovat pořádným kýble pestrobarevného šarlatu, protože krev po stěnách chlístá po litrech.

Nebude to stylizace pro každého, ale milovníkům komiksových ilustrací a netradičního zobrazení mýtů Cthulhu jistě uchvátí. Hlavně proto, že design potvor je zkrátka fantastický, a když se vám podaří si nějakou prohlédnout zblízka, okamžitě rozpoznáte zrůdnosti z moří, které se hemží chapadly, škeblemi, ploutvemi, jikrami a dalšími odpornostmi, které by humanoidy rozhodně „zdobit“ neměly.

Levely o úroveň výš

Obrovský krok kupředu oproti prvnímu dílu urazil i design úrovní. A myslím tím jak grafický, tak samotnou spletitost úrovní. Pamatuju si, že výtky k prvnímu Forgive Me Father směřovaly k ošklivé globální geometrii a zmatených úrovních, v nichž bylo občas složité se vyznat. Hlavně proto, že jste se často museli vracet stejnými cestičkami, i proto, že jste dlouze pátrali po opomenutých dveřích, od kterých jste získali pasující barevný klíč.

Pozor Aktualita:  Kvůli realitní kanceláři přišli o střechu nad hlavou. „Využili nás a připravili o rodinné jmění,“ popisuje Jana v rozhovoru opravdové jednání realitek

V drtivé většině případů vás pokračování vede rovnou za nosem a šikovně navádí koridory tak, že nikdy nebloudíte zbytečně dlouho. Průzkumníci a prolézači podezřelých výklenků si ale určitě přijdou na své, protože každá úroveň obsahuje hned několik tajných místností a hodin s kukačkami, které můžete zlikvidovat.

Forgive Me Father 2 zdroj: Byte Barrel Forgive Me Father 2 zdroj: Byte Barrel

Tedy až na jediný level ke konci hry, protože když jsem vkročil do prastaré, několikaúrovňové pyramidy, kde na mě vyskočil úkol sepnout 22 pák, protočil jsem oči v sloup. Hlavně proto, že jde o v podstatě o velké pískoviště (doslova), které musíte prolézt křížem krážem, nahlédnout za každý kout (spousta je ve tmě a musíte si svítit baterkou) a modlit se, ať někde náhodou páku nepřehlédnete.

Jde ale o jedinou a malou výtku, jinak jsou prostředí opět krásně ztvárněná, neopakují se, projít je trvá deset, patnáct minut a každé má nějaký památný moment. Ať je to skvělá aréna s ještě lepším soundtrackem, environmentální hádanka, nebo třeba neotřelý boss.

Když nemáš broky, narvi tam chobotnici

Fantastický je i arzenál, se kterým se zrůdám z moří postavíte. Respektive několik kategorií je poměrně standardních: Zbraně na blízko, pistole, brokovnice, puška, tech puška, minomet a magická „exotická“ zbraň.

Sbíráním žetonů si pak můžete odemykat jejich různé mutace. Z minometu udělat granátomet, brokovnici přetvořit v dvouhlavňovku nebo automatickou variantu. Slovo „zmutovat“ jsem ale nepoužil nadarmo, protože krom funkčnosti se mění i vizuál, který je opět fantastický a evokativní.

Nikdy se mi třeba neomrzel pohled na vylepšenou brokovnici „na dálku“ s chobotnicí, kterou do ní se šťavnatým mlaskáním rvete místo zásobníku.

Pozor Aktualita:  Soutěž WSOT Copy Trading Fest společnosti Bybit nabízí investorům do kryptoměn cenový fond 100.000 USDT

Speciální schopnosti prvního dílu nahradil nekronomikon (nebo modlitební knížka, jak kdo chce) do nějž můžete vložit až tři libovolné stránky s kouzly a pasivními schopnostmi. Aktivní kouzla pak efektně zbarví obrazovku do černobílé, ze které jen stříká svítivá rudá krev a z desítek schopností si můžete postavit kombinaci, jaká se vám zlíbí.

Třeba se dočasně léčit poškozením a zároveň se stát nezasažitelným s pasivním bonusem, který přidá sílu pistolím. Fajn ozvláštnění hratelnosti, které sice nevymýšlí nic nového, ale do hry se hodí a dokáží vás vytáhnout z ledajaké šlamastyky, protože Forgive Me Father 2 je na normální obtížnost poměrně tuhá zkouška.

Boomer shooter jako řemen

Malá střílečka, která sice mechanicky neobjevuje kolo, ale řemeslně je naprosto bravurně zvládnutá. Skrz všechno dechberoucí výtvarno a ohlušující nářez soundtracku jsem se ani minutu nenudil, protože kosení stovek zrůd je fantasticky uspokojivé.

zdroj: Byte Barrel

S Lovecraftem sice Forgive Me Father 2 nepracuje nijak rafinovaně, ale plnou měrou to vynahrazuje bezvadnou akcí a neméně poutavou výpravou.

Celý článek zde: ZDROJ ZDE ….✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy
….