Chátrající sklad je nově kulturní památkou. Prohlášení by mohlo pomoct jeho obnově

Korunní pevnůstka v historickém jádru Olomouce je jednou z nejzachovalejších součástí původní bastionové pevnosti. Zahrnuje nejen vlastní linii opevnění z jednoho bastionu a dvou půlbastionů, ale také plochu v týlu pevnůstky. Součástí je také dělostřelecký sklad, který vznikl v průběhu 50. let 19. století.

Dělostřelecký sklad vznikl v rámci modernizace a přeměny pevnosti Olomouc v táborovou pevnost, která probíhala mezi lety 1854 a 1866. „S vývojem politické situace kolem Krymské války (1853-1856) došlo k ochladnutí vztahů s Ruskem a Rakouská monarchie se začala připravovat na válečný konflikt. Kromě plánování výstavby táborové pevnosti v rámci prstence fortů, se řešil velký problém nedostatku vhodných skladovacích prostor pro dělostřelecký materiál. Při armování pevnosti se na objektech olomoucké pevnosti nacházelo celkem 525 děl a v dělostřeleckých skladech ještě 192,“ vysvětlila mluvčí Národního památkového ústavu Sandra Kolářová.

Pozor Aktualita:  Martin Kocián si pervitin prý už nepíchá, jen šňupe: Z problémů ho tahá stárnoucí máma

Bývalé dělostřelecké skladiště je tak dokladem vojenské funkční stavby s důrazem na zajištění dobových nejoptimálnějších podmínek pro skladování dělostřeleckého materiálu, přičemž výrazových prostředků obsahuje minimum.

Nyní je chátrající objekt ve vlastnictví Muzea Olomoucké pevnosti, který jej získal v roce 2008. Od té doby se podle památkářů pokouší zajistit finanční prostředky k jeho opravě. „Stavba je již dlouhodobě nevyužívaná a v současnosti chátrá. Prohlášením věci za kulturní památku se však vlastníkovi otevírá možnost čerpat finanční prostředky prostřednictvím dotačních titulů, stejně jako možnost využít bezplatné poradenské činnosti NPÚ,“ doplnila Kolářová.

Pozor Aktualita:  „Ze slíbené dotace jsem za rok neviděl ani korunu. Celé je to podvod,“ říká důchodce Jiří. 200 tisíc za nový kotel musel zaplatit ze svého

ZDROJ ZDE ✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy